تقویت لیسنینگ و مهارت شنیداری
نوشته شده توسط : مدرس پیگیر !

آشنا شدن با راه‌های تقویت لیسنینگ زبان انگلیسی برای هر زبان آموزی در هر سطحی که باشد لازم است. چراکه هر شخصی که با هدف خاصی به یادگیری زبان انگلیسی می‌پردازد، درنهایت می‌خواهد به این زبان ارتباط برقرار کند و بر قراری ارتباط درصورتی امکان‌پذیر است که ما بتوانیم متوجه حرف‌های کسی که انگلیسی صحبت می کند یا زبان مادری‌اش زبان انگلیسی است بشویم.


برای آنکه بتوانیم به زبان انگلیسی مکالمه کنیم، در وهله اول باید درک درست و صحیح صورت گیرد و سپس بتوانیم از طریق مهارت گفتاری یا اسپیکینگ به ایجاد ارتباط بین خودمان و مخاطب کمک کنیم.
از همین جهت راه‌های تقویت لیسنینگ متفاوتی به زبان‌آموزان پیشنهاد می‌شود که در این مقاله به معرفی برخی از آن‌ها می‌پردازیم.


از مهم‌ترین راه‌ های تقویت لیسنینگ مستمر بودن آن است.


یکی از بهترین روش‌هایی که به کمک آن می‌توانید لیسنینگ زبان انگلیسی خود را تقویت کنید، این است که هر روز حداقل پنج الی ده دقیقه به این کار اختصاص دهید. یادتان باشد که از این کار غافل نشوید و آن را کم‌اهمیت ندانید. مستمر بودن این کار به طور ناخودآگاه تاثیر بسیار زیادی بر روی درک شما از منابع زبان انگلیسی می‌گذرد به شما کمک می‌کند تا دایره لغات زبان انگلیسی تان افزایش پیدا کند و به صورت ناخودآگاه تلفظ زبان انگلیسی شما تقویت شود.


اما جدای از این‌ها مدام گوش کردن به لیسنینگ های زبان انگلیسی، اعم از پادکست زبان انگلیسی شنیدن آهنگ‌های انگلیسی و یا حتی تماشا کردن فیلم و سریال به زبان انگلیسی، به شما این امکان را می‌دهد تا پس از مدت کوتاهی به راحتی متوجه سخنان افراد انگلیسی زبان بشوید.
بعر از مدت کوتاهی که به طور مستمر این تمرینات را انجام دهید، این کار برای شما بسیار لذت‌بخش‌تر و حتی آسان ‌تر شود. یعنی اگر روزهای ابتدایی شما باید کاملاً تمام حواس خود را جمع کنید تا متوجه دو جمله از سخنان یک فرد انگلیسی‌زبان بشوید، خواهید دید که بعد از گذشت مدت کوتاهی این کار برای شما بسیار آسان‌تر از قبل می‌شود.

 

رونوشت کردن یکی از بهترین راه‌ های تقویت لیسنینگ


به‌جرأت می‌توانم بگویم یک از مؤثرترین و بهترین راه‌ های تقویت لیسنینگ زبان انگلیسی ترنسکرایب کردن یا همان رونوشت کردن است.
برای انجام این کار شما باید به هنگام گوش دادن به یک فایل صوتی بعد از شنیدن چند کلمه آن را قطع کنید و سپس سعی کنید جمله یا کلمات گفته شده را یادداشت کنید. ابتدای کار ممکن است حتی فقط سه تا چهار کلمه را بتوانید بنویسید.


اما ناامید نشوید و به کار خودتان ادامه دهید و حوصله کنید خواهید دید که بعد از گذشت مدت بسیار کوتاهی می توانید حتی یک جمله کامل را بشنوید و سپس آن را درست بنویسید.
بسیاری از اوقات پیش می‌آید که زبان‌آموزان به یک فایل صوتی گوش می‌دهند و فکر می‌کنند که متوجه تمامی لغات و اصطلاحات آن شده اند، اما با انجام دادن این کار تمرکز بیشتری به هنگام گوش دادن به لیسنینگ زبان انگلیسی داریم و سعی می‌کنیم ریزترین نکات را هم یادداشت کنیم.‌ از همین رو اگر لغت جدیدی در آن باشد که آن را بلد نباشیم و یا تلفظ صحیح لغات را ندانیم از این طریق می‌توانیم آن‌ها را نیز بهبود بدهیم.
امیدوارم مقاله‌ی راه های تقویت لیسنینگ برای شما مفید واقع شده باشد.

منبع





:: بازدید از این مطلب : 118
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 21 آبان 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: